Консультація для батьків

«Успішна адаптація першокласників»

001

    Ефективність процесу адаптації значною мірою визначає успішність у навчанні, збереження фізичного та психічного здоров’я дитини.

   Як же забезпечити благополучне входження дітей у нову для них атмосферу діяльності? Як пом’якшити можливі стреси шкільного навчання, що виникають у шести річок?

   Уведення в нове соціальне середовище, початок навчальної діяльності вимагають від дитини якісно нового рівня розвитку й організації психічних процесів, здатності керувати своєю поведінкою.

   За даними фізіологів, кора головного мозку лише в 7 років є досить зрілою для систематичного навчання. Найбільш важливі відділи головного мозку, які відповідають за програмування, регуляцію і контроль складних форм психічної діяльності, у дітей 6 років іще не завершили формування. Тому першокласники не можуть довго бути зосередженими, мають низьку працездатність, швидко втомлюються, є збудливими, емоційними.

   Початок шкільного навчання є для дитини своєрідним стресом. Всі діти, окрім радості, здивування, відчувають одночасно тривогу, напруження. У першокласників у перші тижні (місяці) навчання знижується імунітет, може порушуватись сон, апетит, виникати нервовий стан. Це період адаптації, пристосування до соціальної позиції школяра. Його проходять всі діти, але в кожної дитини тривалість адаптації різна й залежить від індивідуальних особливостей самої дитини, позиції батьків, педагогічного впливу.

   Задля спостереження за адаптацією дитини можна використовувати Календар психологічного настрою першокласника. Перевага цього календаря в тому, що його може заповнювати сам першокласник, а позначки в малюнках йому в цьому допоможуть. В результаті після систематичного заповнення календаря протягом навчального року батьки зможуть проаналізувати психологічний стан дитини, виділити періоди, коли першокласник був найбільш втомлений, потребував додаткового відпочинку. Аналізуючи настрій дитини протягом дня й тижня, можна виділити, які ситуації, події викликають у дитини позитивні відчуття, а які – негативні.

Поради батькам

- Пам’ятайте, що дитина може концентрувати увагу не більш ніж на 10-15 хвилин.

- Комп’ютер, телевізор і будь-які заняття, що вимагають значного зорового навантаження, мають тривати не більше години на день – так вважають лікарі-офтальмологи й невропатологи в усіх країнах світу.

 - Протягом першого року навчання ваше маля понад усе потребує підтримки. Дитина не тільки формує стосунки з однокласниками й учителями, але й уперше розуміє, що з нею самою хтось хоче дружити, а хтось – ні. Саме у цей час у маляти складається свій власний погляд на себе. І якщо ви хочете, щоб із нього виросла спокійна і впевнена у собі людина, - обов’язково хваліть!

- Показуйте дитині, що її люблять такою, якою вона є, а не за якісь досягнення.

- Не можна ніколи (навіть у пориві гніву) говорити дитині, що вона гірша за інших.

- Треба чесно й терпляче відповідати на будь-які її запитання.

- Намагайтеся щодня знаходити час, щоб побути наодинці зі своєю дитиною.

- Не соромтеся підкреслювати, що ви пишаєтеся своїм малюком.

- Будьте чесні в оцінках своїх почуттів до дитини.

- Оцінюйте тільки вчинки, а не саму дитину.

- Не домагайтеся успіху силою. Примус – найгірший варіант морального виховання. Примус у сім’ї руйнує особистість дитини.

- Визнайте право дитини на помилку.

- Дитина ставиться до себе так, як ставляться до неї дорослі.

- І взагалі, хоч інколи ставте себе на місце своєї дитини, і тоді ви краще зрозумієте, як її виховувати. 

Література:

Науково-методичний журнал «Шкільному психологу усе для роботи»

Інтернет-ресурс

Поделитесь этой статьей с друзьями!)

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить

Рейтинг@Mail.ru Яндекс.Метрика Запорожье. Городской портал.