Синчило А. А., Номінація «Нова українська школа освіта майбутнього». Секція «Початкова освіта»

Дек 27 2019

Синчило А

Тема «Розвиток творчих здібностей учнів початкової школи засобами інтегрованого навання»

ПІБ вчителя Синчило Алла Андріївна, вчитель початкових класів, спеціаліст вищоїкатегорії, звання «Старший вчитель »

Повна назва школи Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №103 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор Ситенко Неля Юріївна

Адреса школи вул. Новокузнецька, 18-ател.: 0617075459

e-mail: Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.

Провідна педагогічна ідея досвіду

Відповідно до вимог Концепції Нової української школи одним з ефективних шляхів оновлення змісту і методів навчання в сучасній школі є інтеграція, а саме процес зближення і поєднання різних навчальних предметів.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду

Однією з оптимальних моделей інтеграції у початковій школі є інтеграція навколо соціокультурної теми, проблеми під час тематичних днів/тижнів. Створення єдиного для навчальних предметів тематичного простору дозволяє уникнути дублювання інформації у змісті різних навчальних дисциплін та, водночас, розглянути аналогічний матеріал різнобічно, за допомогою різних дидактичних засобів. Таким чином забезпечуються збалансованість у сприйманні інформації різних освітніх галузей, психологічно комфортна атмосфера навчальних занять, формуються зовнішні мотиви, які у подальшому породжують диференційовані пізнавальні інтереси учнів.

Науково-теоретична база досвіду

            З 90-х років ХХ ст. в Україні активно розвивається дидактичний аспект теорії інтеграції у дидактичному аспекті за такими напрямами: методологічні проблеми інтеграції (С.У. Гончаренко, Ю.І. Мальований, О.В. Сергєєв); взаємозв’язки інтеграції та диференціації (В.Ф. Моргун); психологічні аспекти інтеграції (В.А. Семиченко, Т.С.Яценко); проблеми розробки інтегрованих курсів (К.Ж. Гуз, Л.Б. Лук’янова, В.К.Сидоренко, Я.М. Собко, Н.О. Талалуєва); інтеграція у ступеневій освіті (Ю.ЦЖидецький); формування системи знань інтегративними методами (О.І. Джулай); інтегративне навчання з використанням комп’ютерної техніки у початковій професійній підготовці (Р.М. Собко); використання інтегративно-диференційованого підходу до структурування змісту знань (Л.В. Дольнікова). Сьогодні ідея інтеграції змісту і форм навчання приваблює багатьох учених та вчителів-практиків, зокрема ОБіляєва, Л. Варзацьку, Т. Донченко, Ю. Колягіна, В. Паламарчука, О. Савченко, Н.Свєтловську.

Стисла анотація досвіду

Досвід роботи «Застосування інтегрованих уроків для розвитку творчих здібностей учнів початкової школи» є модифікаційним за інноваційним потенціалом, оскільки ґрунтується на використанні передового педагогічного досвіду з даного питання та власних надбаннях вчителя. В досвіді розглянуто теоретичні основи видів інтеграції, практичне застосування діяльнісного методу на уроках в НУШ, прийомів розвитку критичного мислення.

Результативність впровадження досвіду

Інтегроване навчання дозволяє виховати допитливість учнів, розвинути їх творчі здібності. Спостереження за роботою однокласників спонукає дітей до самостійних експериментів, дослідів, досліджень. Пошукова робота в групах додає досвіду, виховує самостійність та відповідальне ставлення до своєї частки роботи, розширює світогляд.

Репрезентація досвіду

  • Рівень репрезентації: шкільний,
  • Публікація на освітньому порталі «На урок»