Освiтня програма III ступеня ЗЗСО №103

ПОГОДЖЕНО                                                         ЗАТВЕРДЖЕНО

Засідання педагогічної ради                                    Наказ Запорізької загальноосвітньої школи

Запорізької загальноосвітньої школи                     І-ІІІ ступенів №103 Запорізької міської ради

І-ІІІ ступенів №103 Запорізької                               Запорізької області

міської ради Запорізької області                              «____»________2018 року №____

Протокол від «___»____2018 р. №___                   Директор ___________Н.Ю. Ситенко

 

 

 

Освітня програма

Запорізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №103

Запорізької міської ради Запорізької області

на 2018/2019 навчальний рік

для ІІІ ступеня (профільна середня освіта)


Освітня програма ЗЗСО №103 для ІІІ ступеня (профільна середня освіта) розроблена згідно Закону України «Про освіту» «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII, Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1392 та наказів МОН України від20.04.2018 №408 «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня» (10 клас), від 20.04.2018 №406 «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня» (11клас).

Освітня програма профільної середньої освіти окреслює рекомендовані підходи до планування й організації закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом базової та повної загальної середньої освіти (далі – Державний стандарт).

Освітня програма визначає:

                    загальний обсяг навчального навантаження, орієнтовну тривалість і можливі взаємозв’язки окремих предметів, факультативів, курсів за вибором тощо, зокрема їх інтеграції, а також логічної послідовності їх вивчення які натепер подані в рамках навчальних планівдля 10-11 класів;

                    очікувані результати навчання учнів подані в рамках навчальних програм;

                    пропонований зміст навчальних програм, які мають гриф «Затверджено Міністерством освіти і науки України» і розміщені на офіційному веб-сайті МОН (додаток 2);

                    рекомендовані форми організації освітнього процесу та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти;

                    вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за цією освітньою програмою.

Загальний обсяг навчального навантаження учнів 10-11-х класів складає 2660 годин/навчальний рік:

                    для 10-х класів – 1330 годин/навчальний рік,

                    для 11-х класів – 1330 годин/навчальний рік.

Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень окреслено у навчальному планідля ІІІ ступеня (додаток 1).

ЗЗСО № 103 є закладом загальної середньої освіти з російською мовою навчання.

В профільній школі з метою збереження наступності між ступенями навчання продовжується диференціація за напрямками профільного навчання: філологічний (іноземна філологія) та історичний.

Мережа профільних класів старшої школи Запорізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 103 у 2018/2019 навчальному році складає 4 класи.

Клас Напрям профільного навчання Профіль навчання Предмет профільного рівня
10-А Філологічний Іноземна філологія Англійська мова/ Німецька мова
10-Б Філологічний Іноземна філологія Англійська мова
Суспільно-гуманітарний Історичний Історія України, всесвітня історія
11-А Філологічний Іноземна філологія Англійська мова
11-Б Філологічний Іноземна філологія Німецька мова
Суспільно-гуманітарний Історичний Історія України, всесвітня історія

Навчальний план ЗЗСО № 103 для ІІІ ступеня (профільна освіта) складений для 10 класу відповідно до наказу МОН України від 20.04.2018 № 408 (таблиці 2, 3), для 11 класу відповідно до наказу МОН України від 20.04.2018 № 406 (таблиці 8, 18, 19).

Навчальний план для 10 класів розроблено відповідно до Державного стандарту, з метою його впровадження у частині повної загальної середньої освіти з 1 вересня 2018 року. Він містить загальний обсяг навчального навантаження та тижневі години на вивчення базових предметів, вибірково-обов’язкових предметів, профільних предметів і спеціальних курсів, а також передбачає години на факультативи, індивідуальні заняття тощо.

Навчальний план для 11 класів передбачає реалізацію освітніх галузей Базового навчального плану Державного стандарту через окремі предмети і курси за вибором. Вони охоплюють інваріантну складову, сформовану на державному рівні, яка є спільною для всіх закладів загальної середньої освіти незалежно від підпорядкування і форм власності, та варіативну складову.

Навчальний план для 10 класів складено за другим варіантом організації освітнього процесу, який містить перелік базових предметів, що включає окремі предмети суспільно-гуманітарного та математично-природничого циклів.

До базових предметів належать: «Українська мова», «Українська література», «Зарубіжна література», «Іноземна мова», «Історія: Україна і світ» (у другому варіанті передбачено вивчення окремих предметів: «Історія України», «Всесвітня історія»), «Громадянська освіта», «Математика», «Природничі науки» (у другому варіанті передбачено вивчення окремих природничих дисциплін: «Фізика і астрономія», «Біологія і екологія», «Хімія», «Географія»), «Фізична культура», «Захист Вітчизни».

Реалізація змісту освіти, визначеного Державним стандартом, також забезпечується вибірково-обов’язковими предметами («Інформатика», «Технології», «Мистецтво»), що вивчаються на рівні стандарту. Із запропонованого переліку учень має обрати два предмети –одночасно в 10 і 11 класах (години, передбачені на вибірково-обов’язкові предмети діляться між двома обраними предметами).

Частину навчальних годин обох варіантів навчальних планів призначено для забезпечення профільного спрямування навчання в старшій школі. Профіль навчання формується закладом освіти з урахуванням можливостей забезпечити якісну його реалізацію.

Зміст профілю навчання реалізується системою окремих предметів і курсів:

                    базові та вибірково-обов’язкові предмети, що вивчаються на рівні стандарту;

                    профільні предмети (з орієнтовною кількістю тижневих годин), що вивчаються на профільному рівні;

                    курси за вибором, до яких належать спеціальні і факультативні курси.

Рішення про розподіл годин для формування відповідного профілю навчання приймає заклад освіти, враховуючи освітні потреби учнів, регіональні особливості, кадрове забезпечення, матеріально-технічну базу тощо.

Вивчення математики у 10-11 класах реалізується в рамках вивчення окремих курсів алгебри (1,5 год.) і геометрії (1,5 год.).

У навчальному плані для 10-А та 10-Б класів з метою посилення профілізації навчання здійснено перерозподіл навчальних годин: по 0,5 годин обов’язково-вибіркових предметів «Інформатика» та «Технології» використано на вивчення другої іноземної мови (англійської або німецької) та проведення профільних курсів історичного спрямування.

Вивчення регіонального курсу «Екологія рідного краю» в профільних класах у зв'язку з відсутністю годин варіативної складової, буде забезпечене шляхом засвоєння учнями 10-А, 10-Б класів змісту навчального матеріалу у ході викладання інтегрованого курсу інваріантної складової «Біологія і екологія».

Вивчення змісту навчального матеріалу регіонального курсу «Екологія рідного краю» учнями 11-А, 11-Б класу буде забезпечене шляхом засвоєння учнями змісту навчального матеріалу у ході викладання предмету інваріантної складової «Екологія», під час вивченої за уроках місцевого матеріалу.

Вивчення регіонального курсу «Історія рідного краю» в 10-А, 11-А класах буде забезпечене шляхом засвоєння учнями змісту навчального матеріалу у ході викладання предметів інваріантної складової, зокрема «Історії України» під час вивчення на уроках місцевого матеріалу.

На підставі результату анкетування учнів з питання профорієнтації та враховуючи запити батьків підвищення математичної освіти та підготовки учнів до ЗНО і ДПА години варіативної складової були спрямовані на індивідуальну роботу з учнями й проведення групових консультацій з української мови, математики, історії України, англійської та німецької мов.

У навчальному плані враховано, що:

                    профіль навчання передбачає можливість вивчення профільних предметів з різних освітніх галузей;

                    кількість годин для вивчення профільного предмета складається з кількості годин, відведених навчальним планом закладу освіти на вивчення відповідних базових предметів, і кількості годин, передбачених на профільні предмети;

                    у разі залишку навчальних годин, передбачених на вивчення профільних предметів, заклад освіти може використовувати їх для збільшення кількості годин на вивчення базових предметів, для вивчення спеціальних і факультативних курсів.

Спеціальні курси разом із профільними предметами відображають специфіку конкретного профілю навчання і визначають його сутність. Вони призначені для доповнення, поглиблення змісту окремих розділів профільних (а за потреби і непрофільних) предметів, можуть містити додаткові споріднені розділи, що не включені до навчальних програм, знайомити учнів із галузями знань, не представленими в змісті окремих предметів, але орієнтованими на комплекс можливих професій у руслі обраного профілю навчання тощо. Тематика і зміст таких курсів можуть розроблятися вчителями і використовуватися в освітньому процесі після погодження в установленому порядку. Заклад освіти може також обирати відповідний курс із уже розроблених і рекомендованих/схвалених для використання. Спеціальні курси реалізуються за рахунок годин, передбачених планом для профільних предметів і спеціальних курсів.

Факультативні курси є засобом задоволення пізнавальних інтересів та освітніх потреб учнів у галузях, які загалом не пов’язані з обраним профілем навчання. Наприклад, учні, які навчаються за профілем природничого спрямування, можуть удосконалювати свої знання з української або іноземної мови, а учні, які здобувають освіту за певним суспільно-гуманітарним профілем, можуть розширювати свою компетентність у галузі інформаційно-комунікаційних технологій, опановуючи відповідний факультативний курс. Факультативні курси реалізуються за рахунок додаткових годин, передбачених планом.

Заклад освіти при складанні своїх навчальних планів може збільшувати кількість годин на вивчення базових або профільних предметів за рахунок додаткових годин.

З метою уникнення одногодинного тижневого вивчення певного предмета або курсу ЗЗСО № 103 може планувати його вивчення концентровано (впродовж чверті, семестру, навчального року).

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти» години фізичної культури не враховуються при визначенні гранично допустимого навантаження учнів.

Гранична наповнюваність класів та тривалість уроків встановлюються відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту».

Поділ класів на групи при вивченні окремих предметів здійснюється відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 № 128 «Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 06.03.2002 за № 229/6517 (зі змінами).

Навчальні плани зорієнтовані на роботу основної школи за 5-денним навчальним тижнем.

Очікувані результати навчання здобувачів освіти. Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті, визначено завдання, які має реалізувати вчитель/вчителька у рамках кожної освітньої галузі. Результати навчання повинні робити внесок у формування ключових компетентностей учнів.

№ з/п Ключові компетентності Компоненти
1 Спілкування державною мовою і мовою національної меншини (російською)

Уміння: ставити запитання і розпізнавати проблему; міркувати, робити висновки на основі інформації, поданої в різних формах (у текстовій формі, таблицях, діаграмах, на графіках); розуміти, пояснювати і перетворювати тексти задач (усно і письмово), грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні термінологію з окремих предметів, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень; уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на тематику окремого предмета; поповнювати свій словниковий запас.

Ставлення: розуміння важливості чітких та лаконічних формулювань.

Навчальні ресурси: означення понять, формулювання властивостей, доведення правил, теорем

2 Спілкування іноземними мовами

Уміння:здійснювати спілкування в межах сфер, тем і ситуацій, визначених чинною навчальною програмою; розуміти на слух зміст автентичних текстів; читати і розуміти автентичні тексти різних жанрів і видів із різним рівнем розуміння змісту; здійснювати спілкування у письмовій формі відповідно до поставлених завдань; використовувати у разі потреби невербальні засоби спілкування за умови дефіциту наявних мовних засобів; ефективно взаємодіяти з іншими усно, письмово та за допомогою засобів електронного спілкування.

Ставлення:критично оцінювати інформацію та використовувати її для різних потреб; висловлювати свої думки, почуття та ставлення; адекватно використовувати досвід, набутий у вивченні рідної мови та інших навчальних предметів, розглядаючи його як засіб усвідомленого оволодіння іноземною мовою; обирати й застосовувати доцільні комунікативні стратегії відповідно до різних потреб; ефективно користуватися навчальними стратегіями для самостійного вивчення іноземних мов.

Навчальні ресурси:підручники, словники, довідкова література, мультимедійні засоби, адаптовані іншомовні тексти.

3 Математична компетентність

Уміння: оперувати текстовою та числовою інформацією; встановлювати відношення між реальними об’єктами навко-лишньої дійсності (природними, культурними, технічними тощо); розв’язувати задачі, зокрема практичного змісту; будувати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об'єктів, процесів і явищ, інтерпретувати та оцінювати результати; прогнозувати в контексті навчальних та практичних задач; використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях.

Ставлення: усвідомлення значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві, розвитку технологічного, економічного й оборонного потенціалу держави, успішного вивчення інших предметів.

Навчальні ресурси: розв'язування математичних задач, і обов’язково таких, що моделюють реальні життєві ситуації

4 Основні компетентності у природничих науках і технологіях

Уміння: розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі; будувати та досліджувати природні явища і процеси; послуговуватися технологічними пристроями.

Ставлення: усвідомлення важливості природничих наук як універсальної мови науки, техніки та технологій. усвідомлення ролі наукових ідей в сучасних інформаційних технологіях

Навчальні ресурси: складання графіків та діаграм, які ілюструють функціональні залежності результатів впливу людської діяльності на природу

5 Інформаційно-цифрова компетентність

Уміння: структурувати дані; діяти за алгоритмом та складати алгоритми; визначати достатність даних для розв’язання задачі; використовувати різні знакові системи; знаходити інформацію та оцінювати її достовірність; доводити істинність тверджень.

Ставлення: критичне осмислення інформації та джерел її отримання; усвідомлення важливості інформаційних технологій для ефективного розв’язування математичних задач.

Навчальні ресурси: візуалізація даних, побудова графіків та діаграм за допомогою програмних засобів

6 Уміння вчитися впродовж життя

Уміння: визначати мету навчальної діяльності, відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети; організовувати та планувати свою навчальну діяльність; моделювати власну освітню траєкторію, аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності; доводити правильність власного судження або визнавати помилковість.

Ставлення: усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових знань і вмінь; зацікавленість у пізнанні світу; розуміння важливості вчитися впродовж життя; прагнення до вдосконалення результатів своєї діяльності.

Навчальні ресурси: моделювання власної освітньої траєкторії

7 Ініціативність і підприємливість

Уміння: генерувати нові ідеї, вирішувати життєві проблеми, аналізувати, прогнозувати, ухвалювати оптимальні рішення; використовувати критерії раціональності, практичності, ефективності та точності, з метою вибору найкращого рішення; аргументувати та захищати свою позицію, дискутувати; використовувати різні стратегії, шукаючи оптимальних способів розв’язання життєвого завдання.

Ставлення: ініціативність, відповідальність, упевненість у собі; переконаність, що успіх команди – це й особистий успіх; позитивне оцінювання та підтримка конструктивних ідей інших.

Навчальні ресурси: завдання підприємницького змісту (оптимізаційні задачі)

8 Соціальна і громадянська компетентності

Уміння: висловлювати власну думку, слухати і чути інших, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів; аргументувати та відстоювати свою позицію; ухвалювати аргументовані рішення в життєвих ситуаціях; співпрацювати в команді, виділяти та виконувати власну роль в командній роботі; аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджет; орієнтуватися в широкому колі послуг і товарів на основі чітких критеріїв, робити споживчий вибір, спираючись на різні дані.

Ставлення: ощадливість і поміркованість; рівне ставлення до інших незалежно від статків, соціального походження; відповідальність за спільну справу; налаштованість на логічне обґрунтування позиції без передчасного переходу до висновків; повага до прав людини, активна позиція щодо боротьби із дискримінацією.

Навчальні ресурси: завдання соціального змісту

9 Обізнаність і самовираження у сфері культури

Уміння: грамотно і логічно висловлювати свою думку, аргументувати та вести діалог, враховуючи національні та культурні особливості співрозмовників та дотримуючись етики спілкування і взаємодії; враховувати художньо-естетичну складову при створенні продуктів своєї діяльності (малюнків, текстів, схем тощо).

Ставлення:культурна самоідентифікація, повага до культурного розмаїття у глобальному суспільстві; усвідомлення впливу окремого предмета на людську культуру та розвиток суспільства.

Навчальні ресурси:математичні моделі в різних видах мистецтва

10 Екологічна грамотність і здорове життя

Уміння: аналізувати і критично оцінювати соціально-економічні події в державі на основі різних даних; враховувати правові, етичні, екологічні і соціальні наслідки рішень; розпізнавати, як інтерпретації результатів вирішення проблем можуть бути використані для маніпулювання.

Ставлення:усвідомлення взаємозв’язку кожного окремого предмета та екології на основі різних даних; ощадне та бережливе відношення до природніх ресурсів, чистоти довкілля та дотримання санітарних норм побуту; розгляд порівняльної характеристики щодо вибору здорового способу життя; власна думка та позиція до зловживань алкоголю, нікотину тощо.

Навчальні ресурси: навчальні проекти, завдання соціально-економічного, екологічного змісту; задачі, які сприяють усвідомленню цінності здорового способу життя

Такі ключові компетентності, як уміння вчитися, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, соціальна та громадянська компетентності можуть формуватися відразу засобами усіх предметів. Виокремлення в навчальних програмах таких наскрізних ліній ключових компетентностей як «Екологічна безпека й сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність» спрямоване наформування в учнів здатності застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях.

Наскрізні лінії є засобом інтеграції ключових і загально предметних компетентностей, окремих предметів та предметних циклів; їх необхідно враховувати при формуванні шкільного середовища. Наскрізні лінії є соціально значимими надпредметними темами, які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях.

Навчання за наскрізними лініями реалізується насамперед через:

                    організацію навчального середовища – змістта цілі наскрізних тем враховуються при формуванні духовного, соціального і фізичного середовища навчання;

                    окремі предмети – виходячиіз наскрізних тем при вивченні предмета проводяться відповідні трактовки, приклади і методи навчання, реалізуються надпредметні, міжкласові та загальношкільні проекти. Роль окремих предметів при навчанні за наскрізними темами різна і залежить від цілей і змісту окремого предмета та від того, наскільки тісно той чи інший предметний цикл пов’язаний із конкретною наскрізною темою;

                    предмети за вибором;

                    роботу в проектах;

                    позакласну навчальну роботу і роботу гуртків.

Наскрізна лінія Коротка характеристика
Екологічна безпека й сталий розвиток

Формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь.

Проблематика наскрізної лінії реалізується через завдання з реальними даними про використання природних ресурсів, їх збереження та примноження. Аналіз цих даних сприяє розвитку бережливого ставлення до навколишнього середовища, екології, формуванню критичного мислення, вміння вирішувати проблеми, критично оцінювати перспективи розвитку навколишнього середовища і людини. Можливі уроки на відкритому повітрі.

Громадянська

відповідальність

Сприятиме формуванню відповідального члена громади і суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства. Ця наскрізна лінія освоюється в основному через колективну діяльність (дослідницькі роботи, роботи в групі, проекти тощо), яка поєднує окремі предмети між собою і розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок.

Вивчення окремого предмета має викликати в учнів якомога більше позитивних емоцій, а її зміст – бутинаціленим на виховання порядності, старанності, систематичності, послідовності, посидючості і чесності. Приклад вчителя покликаний зіграти важливу роль у формуванні толерантного ставлення до товаришів, незалежно від рівня навчальних досягнень.

Здоров'я і безпека

Завданням наскрізної лінії є становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище.

Реалізується через завдання з реальними даними про безпеку і охорону здоров’я (текстові завдання, пов’язані з середовищем дорожнього руху, рухом пішоходів і транспортних засобів). Варто звернути увагу на проблеми, пов’язані із ризиками для життя і здоров’я. Вирішення проблем, знайдених з «ага-ефектом», пошук оптимальних методів вирішення і розв’язування задач тощо, здатні викликати в учнів чимало радісних емоцій.

Підприємливість і фінансова грамотність

Наскрізна лінія націлена на розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі, забезпечення кращого розуміння учнями практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо).

Ця наскрізна лінія пов'язана з розв'язуванням практичних завдань щодо планування господарської діяльності та реальної оцінки власних можливостей, складання сімейного бюджету, формування економного ставлення до природних ресурсів.

Необхідною умовою формування компетентностей є діяльнісна спрямованість навчання, яка передбачає постійне включення учнів до різних видів педагогічно доцільної активної навчально-пізнавальної діяльності, а також практична його спрямованість. Доцільно, де це можливо, не лише показувати виникнення факту із практичної ситуації, а й по можливості створювати умови для самостійного виведення нового знання, перевірці його на практиці і встановлення причинно-наслідкових зв’язків шляхом створення проблемних ситуацій, організації спостережень, дослідів та інших видів діяльності. Формуванню ключових компетентностей сприяє встановлення та реалізація в освітньому процесі міжпредметних і внутрішньопредметнихзв’язків, а саме: змістово-інформаційних, операційно-діяльнісних і організаційно-методичних. Їх використання посилює пізнавальний інтерес учнів до навчання і підвищує рівень їхньої загальної культури, створює умови для систематизації навчального матеріалу і формування наукового світогляду. Учні набувають досвіду застосування знань на практиці та перенесення їх в нові ситуації.

Вимоги до осіб, які можуть розпочинати здобуття профільної середньої освіти.Профільна середня освіта здобувається, як правило, після здобуття базової середньої освіти. Діти, які здобули базову середню освіту та успішно склали державну підсумкову атестацію на 1 вересня поточного навчального року повинні розпочинати здобуття профільної середньої освіти цього ж навчального року.

Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття профільної середньої освіти за інших умов.

Перелік освітніх галузей.

Освітню програму укладено за такими освітніми галузями:

Мови і літератури (українська мова, українська література, англійська мова, німецька мова, зарубіжна література, російська мова, інтегрований курс «Література»).

Суспільствознавство (історія України, всесвітня історія, громадянська освіта).

Мистецтво(мистецтво, художня культура).

Математика (алгебра, геометрія).

Природознавство (біологія, географія, фізика, астрономія, екологія, хімія).

Технології (інформатика, технології)        

Здоров’я і фізична культура (захистВітчизни, фізична культура).

Логічна послідовність вивчення предметіврозкривається у відповідних навчальнихпрограмах.

Основними формами організації освітнього процесу є різні типи уроку, зокрема: формування компетентностей;розвитку компетентностей; перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей; корекції основних компетентностей; комбінований урок.

Також формами організації освітнього процесу можуть бути екскурсії, віртуальні подорожі, уроки-семінари, конференції, форуми, спектаклі, брифінги, квести, інтерактивні уроки (уроки-«суди», урок-дискусійна група, уроки з навчанням одних учнів іншими), інтегровані уроки, проблемний урок, відео-уроки, прес-конференції, ділові ігри тощо.

Засвоєння нового матеріалу можна проводити на лекції, конференції, екскурсії і т. д. Для конференції, дискусії вчителем або учнями визначаються теми доповідей учнів, основні напрями самостійної роботи. На навчальній екскурсії учні отримують знання, знайомлячись із експонатами в музеї, з роботою механізмів на підприємстві, спостерігаючи за різноманітними процесами, що відбуваються у природі. Консультації проводяться з учнями, які не були присутні на попередніх уроках або не зрозуміли, не засвоїли зміст окремих предметів. Розвиток і корекцію основних компетентностей можна, крім уроку відповідного типу, проводити на семінарі, заключній конференції, екскурсії тощо. Семінар як форма організації об'єднує бесіду та дискусію учнів. Заключна конференція може будуватися як у формі дискусії, так і у формі диспуту, на якому обговорюються полярні точки зору. Учитель або учні підбивають підсумки обговорення і формулюють висновки.

З метою засвоєння нового матеріалу та розвитку компетентностей крім уроку проводяться навчально-практичні заняття. Ця форма організації поєднує виконання різних практичних вправ, експериментальних робіт відповідно до змісту окремих предметів, менш регламентована й має акцент на більшій самостійності учнів в експериментальній та практичній діяльності. Досягнуті компетентності учні можуть застосувати на практичних заняттях і заняттях практикуму. Практичне заняття - це така форма організації, в якій учням надається можливість застосовувати отримані ними знання у практичній діяльності. Експериментальні завдання, передбачені змістом окремих предметів, виконуються на заняттях із практикуму (виконання експериментально-практичних робіт). Оглядова конференція (для 8-11 класів) повинна передбачати обговорення ключових положень вивченого матеріалу, учнем розкриваються нові узагальнюючі підходи до його аналізу.

Оглядова конференція може бути комплексною, тобто реалізувати міжпредметні зв'язки в узагальненні й систематизації навчального матеріалу.

Оглядова екскурсія припускає цілеспрямоване ознайомлення учнів з об'єктами та спостереження процесів з метою відновити та систематизувати раніше отримані знання.

Учням, які готуються здавати заліки або іспити можливе проведення оглядових консультацій, які виконують коригувальну функцію, допомагаючи учням зорієнтуватися у змісті окремих предметів.

Консультація будується за принципом питань і відповідей.

Перевірка та/або оцінювання досягнення компетентностей крім уроку може здійснюватися у формі заліку, співбесіди, контрольного навчально-практичного заняття.

Залік як форма організації проводиться для перевірки якості засвоєння учнями змісту предметів, досягнення компетентностей. Ця форма організації як правило застосовується у класах з вечірньою формою здобуття освіти або для інших здобувачів профільної середньої освіти.

Співбесіда, як і залік, тільки у формі індивідуальної бесіди, проводиться з метою з'ясувати рівень досягнення компетентностей.

Функцію перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей виконує навчально-практичне заняття. Учні одержують конкретні завдання, з виконання яких звітують перед вчителем.

Практичні заняття та заняття практикуму також можуть будуватися з метою реалізації контрольних функцій освітнього процесу. На цих заняттях учні самостійно виготовляють вироби, проводять виміри та звітують за виконану роботу.

Можливо проводити заняття в малих групах, бригадах і ланках (у тому числі робота учнів у парах змінного складу) за умови, що окремі учні виконують роботу бригадирів, консультантів, тобто тих, хто навчає малу групу.

Екскурсії в першу чергу покликані показати учням практичне застосування знань, отриманих при вивченні змісту окремих предметів (можливо поєднувати зі збором учнями по ходу екскурсії матеріалу для виконання визначених завдань).

Учні можуть самостійно знімати та монтувати відеофільми (під час відео-уроку) за умови самостійного розроблення сюжету фільму, підбору матеріалу, виконують самостійно розподілені ролі та аналізують виконану роботу.

Форми організації освітнього процесу можуть уточнюватись та розширюватись у змісті окремих предметів за умови виконання державних вимог Державного стандарту та окремих предметів протягом навчального року.

Вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах окремих предметів.

Опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти.Система внутрішнього забезпечення якості складається з наступних компонентів:

                    кадрове забезпечення освітньої діяльності;

                    навчально-методичне забезпечення освітньої діяльності;

                    матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності;

                    якість проведення навчальних занять;

                    моніторинг досягнення учнями результатів навчання (компетентностей).

Завдання системи внутрішнього забезпечення якості освіти:

                    оновлення методичної бази освітньої діяльності;

                    контроль за виконанням навчальних планів та освітньої програми, якістю знань, умінь і навичок учнів, розробка рекомендацій щодо їх покращення;

                    моніторинг та оптимізація соціально-психологічного середовища закладу освіти;

                    створення необхідних умов для підвищення фахового кваліфікаційного рівня педагогічних працівників.

Передбачені результати профільної середньої освіти. Освітня програма профільної середньої освіти ЗЗСО № 103 передбачає досягнення учнями результатів навчання (компетентностей), визначених Державним стандартом.

Реалізація освітньої програми профільної середньої освіти забезпечує формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для її успішної життєдіяльності, а саме: здатність спілкуватися державною та іноземними мовами, математичної грамотності й обізнаності у галузі природничих наук, техніки і технологій, готовності використовувати інформаційно-комунікаційні технології у своїй діяльності, уміння вчитися впродовж життя, здатності до соціальної комунікації й активності, життя в громадянському суспільстві, володіння навичками підприємницької діяльності, загальнокультурної й екологічної грамотності та готовності до здорового способу життя та інших компетентностей передбачених стандартом освіти.


Додаток 1

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 103

Запорізької міської ради Запорізької області

Навчальний план на 2018/2019 навчальний рік

1. Мова викладання – російська.

2. Профіль – іноземна філологія.

3. Предмет, що вивчається на поглибленому рівні: англійська мова.

4. Номери таблиць та наказів МОН України: наказ МОН України від 20.04.2018 №408, таблиці 2,3

Предмети Кількість годин на тиждень у класах

10-А

Іноземна філологія

(англійська мова)

10-А

Іноземна філологія

(німецька мова)

Базові предмети:    
Українська мова 2
Українська література 2
Зарубіжна література 1
Англійська мова 2+3 1+1
Німецька мова 1+1 2+3
Російська мова і література 2
Історія України 1,5
Всесвітня історія 1
Громадянська освіта 2
Алгебра 1,5
Геометрія 1,5
Біологія і екологія 2
Географія 1,5
Фізика 3
Хімія 1,5
Фізична культура 3
Захист Вітчизни 1,5
Всього: 27+3ф+4
Вибірково-обов’язкові предмети:    
Інформатика 1
Технології 1
Сумарне навантаження 33+3ф 33+3ф
Додаткові години: - -
Індивідуально-групові заняття з англійської мови - 1
Індивідуально-групові заняття з німецької мови 1 -
Індивідуально-групові заняття з історії України 0,5
Індивідуально-групові заняття з української мови 0,5
Гранично допустиме тижневе навантаження на учня 33 33
Всього фінансується (без урахування поділу на групи) 38 38

Директор школи                                                       Н.Ю. Ситенко


Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 103

Запорізької міської ради Запорізької області

Навчальний план на 2018/2019 навчальний рік

1. Мова викладання – російська.

2. Профіль – іноземна філологія, історичний профіль.

3. Предмет, що вивчається на поглибленому рівні: І група – німецька мова; ІІ група – історія України, всесвітня історія.

4. Номери таблиць та наказів МОН України: наказ МОН України від 20.04.2018 №408, таблиці 2,3

Предмети Кількість годин на тиждень у класах
10-Б
Іноземна філологія (англійська мова)

Історичний профіль

(історія України,

всесвітня історія)

Базові предмети:  
Українська мова 2
Українська література 2
Зарубіжна література 1
Англійська мова 2+3 2
Німецька мова 1+1 -
Російська мова і література 2
Історія України 1,5 1,5+1+1,5
Всесвітня історія 1 1+2,5
Громадянська освіта 2
Алгебра 1,5
Геометрія 1,5
Біологія і екологія 2
Географія 1,5
Фізика 3
Хімія 1,5
Фізична культура 3
Захист Вітчизни 1,5
Всього: 27+3ф+4 27+3ф+4
Вибірково-обов’язкові предмети:    
Інформатика 1
Технології 1
Мистецтво -
Сумарне навантаження 33+3ф 33+3ф
Додаткові години:    
Індивідуально-групові заняття з німецької мови 1
Індивідуально-групові заняття з української мови 0,5
Індивідуально-групові заняття з історії України 0,5
Гранично допустиме тижневе навантаження на учня 33 33
Всього фінансується (без урахування поділу на групи) 38 38

Директор школи                                                       Н.Ю. Ситенко


Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 103

Запорізької міської ради Запорізької області

Навчальний план на 2018/2019 навчальний рік

1. Мова викладання – російська.

2. Профіль – іноземна філологія.

3. Предмет, що вивчається на профільному рівні: англійська мова.

4. Номери таблиць та наказів МОН України: наказ МОН України від 20.04.2018 №406, таблиці 18, 19

Предмети Кількість годин на тиждень у класах

11-А

Іноземна філологія (англійська мова)

Українська мова 1
Українська література 2
Російська мова 1
Інтегрований курс «Література» 2
Англійська мова 5
Німецька мова 3
Історія України 1,5
Всесвітня історія 1
Економіка 1
Людина і світ 0,5
Художня культура 0,5
Алгебра 1,5
Геометрія 1,5
Астрономія 0,5
Біологія 1,5
Фізика 2
Хімія 1
Екологія 0,5
Інформатика 1
Технології 1
Фізична культура 2
Захист Вітчизни 1,5
Разом 30,5+2ф
Додатковий час на поглиблене вивчення предметів  
Спецкурси: Країнознавство 1
Курси за вибором: Література Великої Британії та США 1
Разом 2
Сумарне навантаження 32,5+2ф
Гранично допустиме навчальне навантаження 33
Додаткові індивідуальні та групові заняття:  
1. Індивідуально-групові заняття з історії України 1
2. Індивідуально-групові заняття з української мови 1
3. Індивідуально-групові заняття з математики 1
4. Індивідуально-групові заняття з англійської мови 0,5
Всього фінансується (без урахування поділу класів на групи) 38

Директор школи                                                         Н.Ю. Ситенко


Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 103

Запорізької міської ради Запорізької області

Навчальний план на 2018/2019 навчальний рік

1. Мова викладання – російська.

2. Профіль – іноземна філологія, історичний профіль.

3. Предмет, що вивчається на поглибленому рівні: І група – німецька мова; ІІ група – історія України, всесвітня історія.

4. Номери таблиць та наказів МОН України: наказ МОН України від 20.04.2018 №406, таблиці 8, 18, 19

 

Предмети Кількість годин на тиждень у класах

11-Б Іноземна філологія

(німецька мова)

11-Б Історичний профіль

Українська мова 1
Українська література 2
Російська мова 1
Інтегрований курс «Література» 2
Німецька мова 5 -
Англійська мова 3 3
Історія України 1,5 4
Всесвітня історія 1 4
Економіка 1
Людина і світ 0,5 1
Психологія - 1
Художня культура 0,5
Алгебра 1,5
Геометрія 1,5
Астрономія 0,5
Біологія 1,5
Фізика 2
Хімія 1
Екологія 0,5
Технології 1
Інформатика 1
Фізична культура 2
Захист Вітчизни 1,5
Разом 30,5+2ф 32,5+2ф
Додатковий час на поглиблене вивчення предметів
Спецкурси: Країнознавство 1 -
Курси за вибором Література Німеччини 1 -
Регіональний курс Історія рідного краю - 0,5
Разом 2 0,5
Сумарне навантаження 32,5+2ф 33+2ф
Гранично допустиме навчальне навантаження на учня 33 33
Додаткові індивідуальні та групові заняття:
1. Індивідуально-групові заняття з історії України 1
2. Індивідуально-групові заняття з математики 1
3. Індивідуально-групові заняття з української мови 1
4. Індивідуально-групові заняття з німецької мови 0,5 -
Всього фінансується (без урахування поділу класів на групи) 38 38

Директор школи                                                         Н.Ю. Ситенко


Програмне забезпечення

навчального плану освітньої програми

Запорізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 103

Запорізької міської ради Запорізької області

для ІІІ ступеня (профільна середня освіта)

2018/2019н.р.

 

№ за/п Назва навчальної програми Клас Рівень вивчення Видавництво Затвердження
  Українська мова в школах з російською мовою навчання 10А, 10Б Рівень стандарту Сайт МОН Наказ МОН від 23.10.2017 № 1407
  Біологія і екологія 10А, 10Б Рівень стандарту Сайт МОН Наказ МОН від 23.10.2017 № 1407
  Всесвітня історія

10А,

10Б (І гр.)

Рівень стандарту Сайт МОН Наказ МОН від 23.10.2017 № 1407
  Всесвітня історія 10Б (ІІ гр.) Профільний рівень Сайт МОН Наказ МОН від 23.10.2017 № 1407
  Географія 10А, 10Б Рівень стандарту Сайт МОН Наказ МОН від 23.10.2017 № 1407
  Громадянська освіта (інтегрований курс) 10А, 10Б Рівень стандарту Сайт МОН Наказ МОН від 23.10.2017 № 1407
  Зарубіжна література 10А, 10Б Рівень стандарту Сайт МОН Наказ МОН від 23.10.2017 № 1407
  Інформатика 10А, 10Б Рівень стандарту Сайт МОН Наказ МОН від 23.10.2017 № 1407
  Історія України

10А,

10Б (І гр.)

Рівень стандарту Сайт МОН Наказ МОН від 23.10.2017 № 1407
  Історія України 10Б (ІІ гр.) Профільний рівень Сайт МОН Наказ МОН від 23.10.2017 № 1407
  Математика (алгебра і початки аналізу та геометрія) 10А, 10Б Рівень стандарту Сайт МОН Наказ МОН від 23.10.2017 № 1407
  Технології 10А, 10Б Рівень стандарту Сайт МОН Наказ МОН від 23.10.2017 № 1407
  Українська література 10А, 10Б Рівень стандарту Сайт МОН Наказ МОН від 23.10.2017 № 1407
  Фізична культура 10А, 10Б Рівень стандарту Сайт МОН Наказ МОН від 23.10.2017 № 1407
  Хімія 10А, 10Б Рівень стандарту Сайт МОН Наказ МОН від 23.10.2017 № 1407
  Російська мова та література (інтегрований курс) для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою 10А, 10Б Рівень стандарту Сайт МОН Наказ МОН від 23.10.2017 № 1407
  Іноземні мови 10Б (ІІ гр.) Рівень стандарту Сайт МОН Наказ МОН від 23.10.2017 № 1407
  Іноземні мови

10А,

10Б (І гр.)

Профільний рівень Сайт МОН Наказ МОН від 23.10.2017 № 1407
  Фізика і астрономія (авторський колектив під керівництвом Ляшенка О.І.) 10А, 10Б Рівень стандарту Сайт МОН Наказ МОН від 24.11.2017 № 1539
  Українська мова. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Рівень стандарту 11А, 11Б Рівень стандарту Сайт МОН

Наказ МОН від 14.07.2016

№ 826

 

Українська література. 10-11 класи. Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Рівень стандарту

11А, 11Б Рівень стандарту Сайт МОН

Наказ МОН від 14.07.2016

№ 826

  Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням російською мовою для старшої профільної 11-річної школи (рівень стандарту) «Російська мова» 11А, 11Б Рівень стандарту Сайт МОН

Наказ МОН від 14.07.2016

№ 826

  Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою для старшої профільної школи «Література (російська та світова)» 11А, 11Б Рівень стандарту Сайт МОН

Наказ МОН від 14.07.2016

№ 826

  Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Історія України 10-11 класи». Рівень стандарту

11А,

11Б (І гр.)

Рівень стандарту Сайт МОН

Наказ МОН від 14.07.2016

№ 826

  Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Всесвітня історія 10-11 класи». Рівень стандарту

11А,

1Б (І гр.)

Рівень стандарту Сайт МОН

Наказ МОН від 14.07.2016

№ 826

  Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Історія України. 10-11 класи» / профільний рівень 11Б (ІІ гр. – профіль) Профільний рівень Сайт МОН

Наказ МОН від 14.07.2016

№ 826

  Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Всесвітня історія. 10-11 класи» / профільний рівень 11Б (ІІ гр. – профіль) Профільний рівень Сайт МОН

Наказ МОН від 14.07.2016

№ 826

  Екологія. Програми для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів (рівень стандарту) 11А, 11Б Рівень стандарту Сайт МОН

Наказ МОН від 14.07.2016

№ 826

  Програма курсу «Людина і світ. 11 клас» для загальноосвітніх навчальних закладів (рівень стандарту / академічний рівень (авт. Ладиченко Т.В., Бакки  Т.В., Марголіної Л.В.) 11А,11Б Рівень стандарту Сайт МОН

Наказ МОН від 14.07.2016

№ 826

  Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Географія. Економіка. 10- 11 класи, рівень стандарту (авт. І.Ф. Радіонова) 11А, 11Б Рівень стандарту Київ, «Поліграф-книга» Наказ МОНУ від 28.10.2010 № 1021
  Програма для загальноосвітніх навчальних закладів 10-11 клас. Математика, рівень стандарту 11А, 11Б Рівень стандарту Сайт МОН

Наказ МОН від 14.07.2016

№ 826

  Навчальна програма для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів «Інформатика». Рівень стандарту 11А, 11Б Рівень стандарту Сайт МОН

Наказ МОН від 14.07.2016

№ 826

  Хімія. Програми для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів (рівень стандарту) 11А, 11Б Рівень стандарту Сайт МОН

Наказ МОН від 14.07.2016

№ 826

 

Біологія. Програми для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів (рівень стандарту)

11А, 11Б Рівень стандарту Сайт МОН

Наказ МОН від 14.07.2016

№ 826

  Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Фізика. Астрономія. 10-11 клас», рівень стандарту 11А, 11Б Рівень стандарту Сайт МОН

Наказ МОН від 14.07.2016

№ 826

  Навчальна програма Технології 10-11 класи . рівень стандарту (авт.: А.І.Терещук та інші). 11А, 11Б Рівень стандарту Сайт МОН

Наказ МОН від 14.07.2016

№ 826

  Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Фізична культура (рівень стандарту)» (автори Круцевич Т.Ю. та інші) 11А, 11Б Рівень стандарту Сайт МОН

Наказ МОН від 14.07.2016

№ 826

  Програма «Художня культура (рівень стандарту)» (авт. Масол Л.М., Миропольська Н.Є.) 11А, 11Б Рівень стандарту www.mon.gov.ua/ua//activity/education/56/general-secondary-education/educational_programs/1349869088/

Наказ МОНУ від 28.10.2010

№ 1021

  Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Іноземні мови (рівень стандарту) 11Б (ІІ гр.) Рівень стандарту Сайт МОН

Наказ МОН від 14.07.2016

№ 826

  Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Іноземні мови (профільний рівень).

11А,

11Б(І гр.),

Профільний рівень Сайт МОН

Наказ МОН від 14.07.2016

№ 826

  Програма для загальноосвітніх навчальних закладів іноземна мова як друга іноземна (академічний рівень).

11А,

11Б(І гр.),

Академічний рівень Сайт МОН

Наказ МОН від 14.07.2016

№ 826

  Програма курсу за вибором «Література Великої Британії та Сполучених штатів Америки» (авт.Мацелюх І.)

11А

(І гр.), 11Б (І гр.)

Профільний рівень «ЛібраТерра»

Лист ІІТЗО від 08.07.2010

№ 1.4/18-Г-510

  Програма курсу за вибором «Література Німеччини» 11Б(ІІ гр.) Профільний рівень «ЛібраТерра»

Лист ІІТЗО від 08.07.2010

№ 1.4/18-Г-510

  Країнознавство. Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Іноземні мови. Програми для профільного навчання 10-11 класи. Англійська мова

11А

(І гр.),

11Б (І гр.)

Профільний рівень

Навчальна

книга

Лист МОН України від 28.04.2001 №1/11-2266
  Країнознавство. Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Іноземні мови. Програми для профільного навчання 10-11 класи. Німецька мова

11Б

(ІІ гр.)

Профільний рівень

Навчальна

книга

Лист МОН України від 28.04.2001 №1/11-2266
Поделитесь этой статьей с друзьями!)

Добавить комментарий


Защитный код
Обновить

Рейтинг@Mail.ru Яндекс.Метрика Запорожье. Городской портал.