Пам'ятка з читання

Памятка бажаючим читати швидко

1

Нормальною швидкістю читання вголос слід вважати таку, що відповідає звичайній швидкості усного мовлення людини, а швидкість читання мовчки має бути вищою, ніж читання вголос.

Читай правильно! Правильнимчитання учня можна вважати тоді, коли він безпомилково вимовляє всі звуки рідної мови, ставить наголос у словах, не повторює окремих звуків, складів, чітко вимовляє закінчення слів, не пропускає слів у рядках і самих рядків.

Для поліпшення правильного читання виконуй вправи на розвиток чіткості вимови: промовляння групи голосних, приголосних звуків, складів, читання слів з цими звуками, речень, скоромовок, прислів'їв.

Щоб збільшити в 2 рази швидкість читання, треба навчитися відключати слух та мову – залишити тільки зір. Для пригнічення артикуляції (внутрішнього промовляння при читанні) дослідники радять під час читання тримати в зубах кінчик олівця чи одночасно вистукувати про себе спеціальний ритм, який не співпадає з ритмом читання та не повинен знаходитися в полі зору.

Досягти цього можна тільки з допомогою тренувань. Одночасно з вистукуванням ритму треба привчити очі до рухів не по горизонталі строк тексту (як зазвичай), а по вертикалі.

Схема рухів очей по сторінці така:(зазвичай і при швидко читанні)

Доцільно робити  своєрідну розминку перед читанням.

1. Артикуляційні вправи.

"Улянка учиться у школі.

Читати вміє і писати

Улянка - знають всі удома –

Учителькою хоче стати."

***

"Шиє Люба, вишиває,

Шубку ляльці дошиває.

Шапку, шарф і шаровари

Шити мама помагає."

***

"Сіло сонце на сосну.

Сонно мовило: "Засну!"

Сосни сонечко гойдали.

Сосни сонечко благали

- Сонце, сонечко, не треба

Стане темно нам без тебе!"

***

"Пекар півень у пекарні

Пік перепічки прегарні:

І пшеничні пампушки,

І препишні пиріжки.

Пригощайтеся!"

2. Чистомовки.

"На-на-на - ми піймали лина.

Ну-ну-ну - я козу тягну.

Но-но-но - підемо в кіно.

Не-не-не - яблуко смачне.

Ні-ні-ні - сонце у вікні.

Ни-ни-ни - червоні кавуни."

***

"Ва-ва-ва - ми вчимо слова.

Ву-ву-ву - пісню знаємо нову.

Ви-ви-ви - котика злови.

Ве-ве-ве - корабель пливе,

Ві-ві-ві - зошити нові."

***

"Са-са-са - укусила ніс оса.

Су-су-су - заплету тобі косу.

Си-си-си - води мені принеси.

Сі-сі-сі - вся травичка у росі."

***

"Па-па-па - рисова крупа.

Пи-пи-пи - яблука купи.

Пі-пі-пі - миші у снопі."

3.Скоромовки.

***"Соловей солов'ят від сонечка заслонив."

***"Хитру сороку спіймати морока."

*** "А на сорок сорок, сорок морок!"

***"Гуска грає на гітарі"

*** "Ґелґотить гусак гагарі"

***"Черепаха чаювала

***"Чаплю чаєм частувала.


4.Вправи на розвиток фонематичного слуху.(Який звук чується найчастіше?)

***2

"Журавлі й журавленята

Журно жебонять вгорі.

Час уже їм відлітати

До весни в чужі краї."

Правильності читання сприяють вправи на вироблення уваги до слова, до його частин: читання слів зі спільним коренем; з різними коренями, але однаковим префіксом (чи суфіксом, закінченням); читання слів, які відрізняються одним звуком

Тінь – лінь                      балка – білка                           тік – так

Бак – мак                       сом – сам                                 річка – нічка

Діти – віти                    міст – піст                              ило – шило

Лин – тин                      млин – клин                              рак – лак

Вода –водяний              морозморозний                    садсадовий

Прибіг –приніс –привів –прибив

Лі –(літак, літо, лісок, лікар)

Мі –(мішок, місток, місяць, місто)

Кі –(кіно, кільце, кінець, кілограм)

Ефективною є форма самопідготовки учнів до правильного читання частини тексту з наступною взаємоперевіркою: учень читає текст сусідові, той стежить за правильністю. Потім ролі міняються.

Поделитесь этой статьей с друзьями!)
Рейтинг@Mail.ru Яндекс.Метрика Запорожье. Городской портал.