Роль сім`ї в адаптації школяра

11.Будіть дитину спокійно: прокинувшись, віна повинна побачити вашу посмішку і почути ласкавий голос. Не підганяйте її з ранку, не смикайте по дурницях, не докоряйте за помилки, навіть якщо "учора попереджали".

2. Не квапте, уміння розрахувати час - ваше завдання, і якщо це вам погано вдається, то провини дитини в цьому немає.

3. Не відправляйте дитину в школу без сніданку: до шкільного сніданку йому доведеться багато попрацювати.2

4. Прощаючись, попереджайте і направляйте: "дивися не балуйся", "поводься добре", "щоб сьогодні не було поганих відміток" і тому подібне. Побажайте дитині удачі, підбадьорте, скажіть декілька ласкавих слів. У нього попереду важкий день.

35. Забудьте фразу "Що ти сьогодні отримав"?. Зустрічайте дитину після школи спокійно, не обрушуйте на нього тисячу питань, дайте розслабитися (згадайте, як ви самі почуваєте себе після важкого робочого дня, багатогодинного спілкування з людьми). Якщо ж дитина занадто збуджена, жадає поділитися чимось, не відмахуйтеся, не відкладаєте на потім, вислухайте його адже, це не займе багато часу.

6. Якщо ви бачите, що дитина засмучена, але мовчить, не допитуйтеся, нехай заспокоїться, тоді і розповість все сам.

7. Вислухавши зауваження учителя, не кваптеся влаштовувати прочухан і постарайтеся, щоб ваша розмова з учителем відбувалася без дитини.

8. Після школи не квапите дитину сідати за уроки, необхідно 2-3 години (а в першому класі добре б години півтори поспати) для відновлення сил. Кращий час для приготування уроків - з 15 до 17 годин. Зайняття вечорами даремне, завтра припаде все починати спочатку.                                                                                             

9. Не примушуйте робити усі уроки в один присід, після 15-20 хвилин зайняття потрібні 10-15-хвилинні "перерви".4

10. Під час приготування уроків не стійте над душею, дайте можливість дитині працювати самому, але вже якщо потрібна ваша допомога, наберіться терпіння. Спокійний тон, підтримка ("не хвилюйся, все вийде", "давай розберемося разом", "я тобі допоможу"), похвала (навіть якщо не дуже виходить) потрібні. Не акцентуйте увагу на оцінках.

11. У спілкуванні з дитиною намагайтеся уникати умов: "Якщо ти зробиш, то.". Іноді умови стають нездійсненними незалежно від дитини, і ви можете опинитися в дуже складній ситуації.

12. Знайдіть (постарайтеся знайти) впродовж дня хоч би півгодини, коли ви належатимете тільки дитині, не відволікайтеся на домашні справи, телепередачі, спілкування з іншими членами сім'ї. У цей момент важливіше за все його справи, турбота, радість і невдача.

13. Вибирайте єдину тактику спілкування усіх дорослих в сім'ї з дитиною, свої розбіжності з приводу педагогічної тактики вирішуйте без неї. Якщо щось не виходить, порадьтеся з учителем, психологом, не вважайте зайвою літературу для батьків, там ви знайдете багато корисного.

14. Будьте уважні до скарг дитини на головний біль, втому числі, погане самопочуття. Найчастіше це об'єктивні показники стомлення, трудності навчання.

 515. Врахуйте, що навіть "зовсім великі" діти (ми часто говоримо "ти вже великий" 7-8-річній дитині) дуже люблять послухати казку на ніч.  Це заспокоює їх, допомагає зняти напруга, що накопичилася за день, і спокійно заснути. Намагайтеся не згадувати перед сном неприємностей, не з'ясовувати стосунків, не обговорювати завтрашню контрольну і тому подібне. Завтра новий день, і ми повинні зробити все, щоб він був спокійним, добрим і радісним.

Бажаємо успіхів!

Поделитесь этой статьей с друзьями!)
Рейтинг@Mail.ru Яндекс.Метрика Запорожье. Городской портал.